زبان و ادبیات انگلیسی

مطالب مورد علاقه دانشجویان

زبان و ادبیات انگلیسی

مطالب مورد علاقه دانشجویان

سلام به وبلاگ زبان و ادبیات انگلیسی خوش آمدید

هدف رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی چیست؟

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۵ ب.ظ

در دهکده‌ی جهانی امروز دانستن زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی و زبان علمی دنیا امری ضروری است. بدون آن آشنایی با تمدن و فرهنگ سایر کشورها و تحولات ادبی و هنری ممکن نیست. در واقع زبان انگلیسی پلی است میان فرهنگ‌ها.

زبان و ادبیات انگلیسی رشته‌ای است جذاب و لذت‌بخش، چرا که این رشته فرصتی است برای مطالعه‌ی آثار ادبی به زبان انگلیسی. مطالعه در این رشته امکان آشنایی با آثار ادبی قدیم و جدید جهان و نقد ادبی این آثار را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

نقد و بررسی متونی مانند شعر، رمان، نمایش‌نامه و فیلم از دیدگاه اجتماعی و سیاسی از دیگر جذابیت‌های این رشته‌ی دانشگاهی است. داشتن دیدگاهی تحلیلی برای دانشجویان این رشته از اهمیت خاصی برخوردار است. در این رشته ادبیات دوره‌ی قدیم و میانه، دوره‌ی رنسانس، دوره‌ی بازگشت پادشاهی، دوره‌ی رمانتیک، دوره‌ی ملکه ویکتوریا و دوره‌ی مدرن و پست مدرن و قرن بیستم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

پرورش خلاقیت و قدرت تفکر دانشجویان و درک و تحلیل آثار ادبی از اهداف این رشته‌ی زیبا است. در این رشته دانشجویان بیشتر با آثار ادبی جهان آشنا می‌شوند.

علاقه‌مندان این رشته چه‌ کسانی هستند؟

اگر شما جزو افرادی هستید که به زبان علاقه دارید و به آن مسلط هستید و از طرفی از خواندن متون ادبی و ادبیات لذت می‌برید می‌توانید این رشته را انتخاب نمایید. گرایش به مطالعه‌ی آثار ادبی جهان از ویژ‌گیهای دانشجویان این رشته می‌باشد.

همان‌طورکه از اسم این رشته پیداست این رشته یعنی ادبیاتی که به زبان انگلیسی نوشته شده است، بنابراین افرادی که علاقه به ادامه‌ی تحصیل در این رشته را دارند برای موفقیت بیشتر در این رشته باید از قبل با زبان عمومی آشنایی داشته باشند و به آن مسلط باشند. شما باید تمرکز اصلی‌تان را بر روی مطاله‌ی آثار ادبی و تحلیل آن‌ها بگذارید. باید بتوانید ادبیات جهان را درک کرده و آن را نقد نمایید. آثار بزرگان را مطالعه نمایید و آن‌ها را با هم مقایسه نمایید و پی به تفاوت‌های آن‌ها ببرید.

گرایش‌های این رشته:

دانشجویان این رشته می‌توانند با گذراندن یک دوره 4ساله (8 نیم ‌ترم تحصیلی) به اخذ مدرک کارشناسی نایل آیند.

این رشته در دوره کارشناسی دارای 3 گرایش زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و دبیری زبان انگلیسی و در دوره کارشناسی ارشد دارای 3 گرایش ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی و زبان‌شناسی است. همچنین علاقه مندان به ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری می‌توانند در یکی از گرایش‌های ادبیات انگلیسی (در برخی دانشگاه‌ها)، آموزش زبان انگلیسی و زبان‌شناسی به تحصیل بپردازند.

نظرات (۱)

خیلی توضیحاتتون عالیه...سپاس
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون...نظر لطف شماست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
زبان و ادبیات انگلیسی

مطالب مورد نیاز دانشجویان کارشناسی و کارشاسی ارشد و کلیه علاقه مندان به حوزه زبان وادبیات انگلیسی...

آخرین مطالب
آخرین نظرات